Cross Bronx Expressway je třetí hra ze série Irregular Conflicts Series. Simuluje socio-ekonomické procesy městského rozvoje a lidské náklady, které z něj vyplývají – a to formou kompetitivní city-builder hry s podmínkami kolektivní prohry. Hráči ovládají jednu ze tří asymetrických frakcí působících v Jižním Bronxu v období let 1940 až 2000. Každá frakce sleduje své vlastní cíle, ale zároveň musí spolupracovat, aby udržela čtvrť životaschopnou.
Prostřednictvím hry řízené kartami hráči budují infrastrukturu a organizace, tvoří koalice, řeší ekonomické výzvy oblasti, zmírňují problémy ohrožující místní populaci a spravují zdroje, aby se vyhnuli zadlužení. Cross Bronx Expressway nabízí poutavý způsob, jak se seznámit s nedávnou historií amerických měst, přičemž čerpá inspiraci z díla Jane Jacobs – The Death and Life of Great American Cities – a simuluje ji na příkladu Jižního Bronxu. Hráči tak zažijí konfliktní pobídky a složité faktory, které formují městský život, a společně rozhodnou o osudu Bronxu.
Hru pohání balíček karet událostí, které určují pořadí tahů. Následně hráči utrácejí zdroje za provádění akcí na mapě. Hra končí po vyčerpání balíčku událostí nebo dříve, pokud jsou splněny určité podmínky. Body za vítězství se získávají v pravidelných intervalech během hry a vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů na jejím konci – pokud ovšem nenastane kolektivní prohra všech hráčů.