Weather Machine je sci-fi hra, ve které se hráči stanou vědci, kteří manipulují s počasím a upravují jej pomocí stroje na ovládání počasí.
Upravujete srážky podle potřeb zemědělců, udržujete stálý vítr a blankytní nebe, tím zaručíte přísun energie z obnovitelných zdrojů, ale také například posouváte teplotu tak, aby dokonale vyhovovala sportovním utkáním a návštěvníkům turistických atrakcí. Prototyp stroje pro ovládání počasí dosud vždy bezvadně splnil zadání. S každou další aktivací vám však pomalu dochází, že použití stroje je vykoupeno znepokojujícím vedlejším účinkem. Pokaždé když s jeho pomocí upravíte počasí, změní se podmínky někde jinde na planetě – zdá se, že stroj je podřízen „efektu motýlích křídel“.
„Tato hra je sice fikce, ale pro mě je také paralelou pro lidské ovlivňování klimatu za posledních 150 let. Povědomě znějící příběh lze shrnout asi takto: začali jsme si zahrávat s počasím, a přestože jsme tak možná dělali s dobrým úmyslem, každý další zásah do rovnováhy světa situaci jen zhoršil. Nyní se dostavila panika a je třeba vše napravit, než bude příliš pozdě. Největším paradoxem je, že ti, kteří najdou řešení, budou bohatě odměněni, a to navzdory tomu, že to byli právě oni, kdo probudil toto nezkrotné monstrum. Věřím, že Weather Machine je naprosto jedinečná hra. Každý jednotlivý mechanismus funguje svým vlastním a nezvyklým způsobem, ale zároveň je součástí většího celku, který existuje za jediným jediným účelem: napravit extrémní výkyvy počasí. Celá hra je stroj na ovládání počasí. A právě proto je jedinečná. Skutečně věřím, že nenajdete jinou hru s mechanismem worker placementu, která by takto propojila podobné mechanismy.“